فاوا و آموزش

فاوا و آموزش
 
فناوری و اطلاع رسانی در آموزش
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





انواع موک

کلو (2013) و محققان آموزشی، دو نوع موک را نام برده­اند که عبارتند از سی­موک (موک­های ارتباط­گرا) و ایکس­موک (یک مدل موک موسسه محورتر) (دانیل، 2012).

سی­موک: سی در عبارت سی­موک نشاندهنده عبارت ارتباط­گرایی است که از تئوری آموزشی ارتباط­گرایی که توسط سیمنس و داونز مطرح شده، مشتق شده است. این دوره­های آموزشی بر اهمیت یادگیری مشارکتی و شبکه­سازی اجتماعی تاکید دارند (هونیچورچ، دراپر، 2013). این دوره­ها را می­توان با سمینارهایی مشابه دانست که در آن­ها شرکت کنندگان به ارائه متون و نگارش دیدگاه­های مختلف می­پردازند؛ این مطالب متعاقبا در دسترس دیگر شرکت کنندگان قرار خواهند گرفت. ارتباط­گرایی متمرکز بر تعامل متمرکز میان شرکت کنندگان است و آن را یک منبع مهم برای تولید دانش معرفی می­کند (کوپ، هیل، 2008).

ایکس موک: از زمان آنلاین شدن قالب­های سنتی سخنرانی و استفاده از رویکردهای آموزشی رفتارگرایانه تکامل پیدا کرده است (کلو، 2013). به طور کلی ایکس موک شامل مجموعه­ای از ویدئوهای کوتاه برای ارائه مفاهیم درسی و همچنین آزمون­های مستقیم است (واردی، 2012). به دلیل این که، تعداد شرکت کنندگان در این دوره­های آموزشی زیاد است، برقراری تعامل مستقیم با کارکنان آموزش به ندرت میسر می­شود. بنابراین، ایکس موک به منظور حصول اطمینان از پیدایش مقیاس پذیری، از فناوری­های مختلفی بهره گرفته است که از میان آن­ها می­توان به ارزیابی خودکار پرسش­های چندگزینه­ای، رویه­های اعتبارسنجی برای شناسایی خودکار سرقت­های ادبی اشاره کرد (کوپر، سهمی، 2013؛ وولف و همکاران، 2014). یک دوره ایکس موک در حقیقت نسخه درون خطی دوره­های آموزشی سنتی است و از سخنرانی­ها که بر اساس شرایط عمومی سازماندهی می­شوند، خواندنی­های پیشنهادی و آزمون­های خلاصه­وار تشکیل شده است. ایکس موک­ها معمولا دارای گروه­­های مباحثه هستند و تکالیف به صورت گروهی و با همکاری دیگر همکلاسی­ها انجام می­شود.

سی­موک در مقابل ایکس موک

مدل موک بر ایجاد، خلاقیت، استقلال و یادگیری مبتنی بر شبکه­های اجتماعی تاکید دارد. مدل ایکس موک نیز متمرکز بر یک رویکرد یادگیری سنتی­تر است که از طریق آموزش ویدئویی و آزمون­های کوتاه اجرا می­شود. بستر سی­موک بر ایجاد و تولید دانش تمرکز دارد، در حالی که ایکس موک بر تکثیر دانش تاکید می­کند. در سی­موک اهداف یادگیری به جای معلم، توسط فراگیر مشخص می­شود. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 31 شهريور 1395برچسب:, توسط ابراهیم آریانی